ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ

Προπόνηση με βάρη, μία γυναικεία υπόθεση…

Η γυμναστική παρουσιάζει διαφόρων ειδών μορφές, όπως αεροβική, ενδυνάμωση κ.ά, αποτελώντας μία υγιεινή και αναζωογονητική δραστηριότητα σε όλες τις εκφάνσεις της.  Έχει τύχει λόγω επαγγέλματος να συναναστραφώ με πολλές γυναίκες διαφορετικών ηλικιών, οι οποίες επιθυμούσαν να ασχοληθούν πιο ενεργά με την γυμναστική, η καθεμία για τους δικούς της λόγους. Όταν έφτανε η ώρα να κάνουμε ασκήσεις με βάρη, οι περισσότερες εξ αυτών εξέφραζαν επιφυλάξεις για το κατά πόσο αυτός ο τρόπος γυμναστικής θα τούς βοηθήσει να χάσουν κιλά ή να χτίσουν ένα ωραίο γυναικείο σώμα, χωρίς να αποκτήσουν έναν αντιαισθητικό όγκο. Φυσικά κάτι τέτοιο δεν ισχύει!

   Πράγματι, για πολλές γυναίκες η γυμναστική με βάρη είναι ένας ιδιαίτερα παρεξηγημένος τρόπος άσκησης. Αυτή η διαπίστωση δεν αποτελεί λεκτική υπερβολή, καθώς στο άκουσμα  της λέξης «βάρη» οι γυναίκες φαντάζονται φουσκωμένα, ανδροπρεπή σώματα χωρίς ίχνος θηλυκότητας.

   Ωστόσο, φίλες μου, δεν χρειάζεται να νιώθετε φοβίες ότι θα φουσκώσετε από τα βάρη, αφού ο συγκεκριμένος τρόπος γυμναστιικής εμφανίζει πολλά πλεονεκτήματα όσον αφορά το γυναικείο σώμα. Η ορθή χρήση των βαρών σε συνδυασμό με την σωστή διατροφή μπορεί να βοηθήσει τις λεπτές γυναίκες να αποκτήσουν καμπύλες και τις γυναίκες με περιττό λίπος να κάνουν ένα σφιχτό σώμα. Δεν αρκεί να «λιώνετε» ατελείωτες ώρες στους διαδρόμους και στα ποδήλατα, προκειμένου να αποκτήσετε το επιθυμητό σώμα. Για παράδειγμα, αν εκτελούσατε μερικά ημικαθίσματα ή προβολές, θα είχατε πιο εντυπωσιακά αποτελέσματα στην προσπάθεια σας να αποκτήσετε σμιλεμένους γλουτούς!

   Επομένως, οι γυναίκες οφείλουν να σταματήσουν να θεωρούν ως ένα θέμα taboo την προπόνηση με βάρη παραμένωντας προσκολλημένες σε στερεότυπα του τύπου «αν κάνω  βάρη,θα μετατραπώ σε έναν θηλυκό Hulk«. Είναι επιστημονικά ανορθόδοξο να επικρατεί η λανθασμένη άποψη ότι η απλή προπόνηση με βάρη, δύναται να προκαλέσει αλλοιώσεις στην σωματοδομή των ασκούμενων γυναικών. Πράγματι, οι γυναίκες από την φύση τους δεν έχουν τα επίπεδα τεστοστερόνης, τα οποία είναι απαραίτητα, για να υποστηρίξουν μία ογκώδη σωματική διάπλαση. Εξαίρεση μπορεί να αποτελούν ορισμένες γυναίκες, οι οποίες εκ γενετής εμφανίζουν μεγαλύτερη μυική πυκνότητα από τις υπόλοιπες. Κάθε άλλη περίπτωση μάλλον σχετίζεται με τη χρήση συγκεκριμένων ορμονών, ώστε να επιτευχθεί το ποθητό αποτέλεσμα.

     Πέρα απο τα προαναφερθέντα οι ασκήσεις με βάρη δημιουργούν μία σειρά από επιπλέον οφέλη, τα οποία δεν γίνονται αντιληπτά εκ πρώτης όψεως, αλλά μακροπρόθεσμα έχουν θετικό αντίκτυπο στη σωματική και ψυχική υγεία της γυναίκας.

   Διάφορες επιστημονικές μελέτες έχουν επιχειρηματολογήσει υπέρ της χρησιμότητας των προπονήσεων με βάρη στην πρόληψη και καταπολέμηση χρόνιων προβλημάτων υγείας, όπως, η οστεοπόρωση και ο διαβήτης. Παρατηρήθηκε ότι η τακτική άσκηση με βάρη και η προπόνηση δύναμης αύξησαν την οστική πυκνότητα σε γυναίκες, που έπασχαν από οστεοπόρωση, συνέβαλαν στην μείωση των πόνων της σπονδυλικής τους στήλης και βελτίωσαν την ανοχή στην γλυκόζη και την ευαισθησία στην ινσουλίνη μειώνοντας τις πιθανότητες εμφάνισης διαβήτη. 

   Ακόμη, τα οφέλη του μεταβολισμού δεν κρύβονται, καθώς όση περισσότερη μυική μάζα έχει μία γυναίκα ( και δεν εννοώ σε καμία περίπτωση όγκο), τόσες θερμίδες θα κάψει σε κατάσταση ηρεμίας, με απότοκο την πιο γρήγορη απώλεια λίπους.

  Επιπλέον, αυτό το είδος προπόνησης ευνοεί την ψυχική ανάταση της γυναικείας ιδιοσυγκρασείας και υποδαυλίζει πάσης φύσεως αρνητικά συναισθήματα, που οδηγούν στην κατάθλιψη.

  Γι’ αυτό λοιπόν, κορίτσια, μην ξεχνάτε πως μία γυναίκα με δύναμη και αυτοπεποίθηση είναι περισσότερο ελκυστική από ότιδήποτε άλλο!

                                                     Πασσιά Χρυσούλα, Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s