ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ

ΠΡΩΙΝΗ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ VS ΒΡΑΔΙΝΗ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ. ΠΟΤΕ ΕΧΩ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΟΦΕΛΗ?

Είναι γνωστό ότι τα οφέλη της άσκησης είναι περισσότερα νωρίς το πρωί. Ωστόσο, υπάρχουν καλά νέα και για σένα, που δεν μπορείς να διαθέσεις χρόνο πριν από το βράδυ. Αν είσαι λοιπόν από τα άτομα, τα οποία διαθέτουν χρόνο το πρωί, μην κάθεσαι! Βάλε το ξυπνητήρι 10 λεπτά νωρίτερα και επωφελήσου από την πρωινή γυμναστική. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η πρωινή άσκηση θα σας γεμίσει ενέργεια και θα νιώθετε καλύτερα για το υπόλοιπο της ημέρας.

ΟΦΕΛΗ ΠΡΩΙΝΗΣ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗΣ

  • Κατά κοινή ομολογία η άσκηση το πρωί ενεργοποιεί τον μεταβολισμό σας και τον ξυπνάει για ώρες. Πιο συγκεκριμένα, ο μεταβολισμός θα δουλεύει και φυσικά θα καίει θερμίδες, ενώ εσείς θα κάθεστε. Στην περίπτωση που η δουλειά σας είναι καθιστική, καταλαβαίνεται πως ο λόγος να αρχίσετε να αθλείστε το πρωί είναι αρκετός.
  • Πολλές έρευνες υποστηρίζουν πως η πρωινή άσκηση μειώνει τα επίπεδα των τριγλυκεριδίων καθ΄όλη την διάρκεια της ημέρας. Αυτό σημαίνει μικρότερος κίνδυνος καρδιακών παθήσεων.
  • Επιπλέον, η προπόνηση το πρωί καθαρίζει το μυαλό σβήνοντας τα άσχημα της προηγούμενης μέρας. Επομένως, εάν ξεκινάς έτσι την μέρα σου, οι πιθανότητες άγχους μειώνονται κατά τη διάρκειά της.
  • Ιδιαίτερα σημαντικό θεωρείται επίσης το γεγονός ότι η πρωινή γυμναστική σε βοηθάει να κοιμηθείς καλύτερα το βράδυ. Μία πρόσφατη μελέτη του Appalachian State University το επιβεβαιώνει, καθώς το 75% από αυτούς που αθλούνται νωρίς κάνουν βαθύ ύπνο.
  • Επιπρόσθετα, ρυθμίζεται η όρεξή σας, αφού θα διαπιστώσετε ότι οι ώρες των γευμάτων σας θα λειτουργούν πλέον σαν ρολόι αποτελώντας σταθερά γεύματα.
  • Ακόμη, αυξάνει την διανοητική αντίληψη για 4-10 ώρες μετά την άσκηση, επειδή κατά την διάρκεια της άσκησης ο εγκέφαλος εφοδιάζεται με οξυγόνο.

ΟΦΕΛΗ ΒΡΑΔΙΝΗΣ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗΣ

Πράγματι, όλες οι καθημερινές υποχρεώσεις ίσως μας δυσκολεύουν να βρούμε χρόνο για άσκηση μέσα στην ημέρα και καταφεύγουμε στην βραδινή προπόνηση.

  • Σύμφωνα με έρευνα, η οποία αφορούσε την απόδοση των αθλητών σχετικά με την ώρα, την οποία προπονούνταν, φαίνε ται ότι η θερμοκρασία του σώματος αυξάνεται το βράδυ, οπότε έχουμε αύξηση καλύτερης μυικής λειτουργίας. Οι μυς έχουν καλύτερα αποτελέσματα μετά το μεσημέρι.
  • Επίσης, το βράδυ μπορείς να αποφύγεις πιθανό τραυματισμό, εφόσον το σώμα είναι πιο ζεστό.
  • Ακόμη, έρευνες έχουν δείξει ότι το βράδυ το σώμα μας έχει 20% μεγαλύτερη αντοχή. Άρα, έχουμε την δυνατότητα να ασκηθούμε με μεγαλύτερη ένταση και για περισσότερη ώρα.
  • Όσοι επιζητούν να δούνε γραμμωμένους μυς, θα πρέπει να γνωρίζουν ότι η μυική λειτουργία και η δύναμη φτάνουν στο μέγιστο σημείο αργά το απόγευμα. Επιπλέον, η έκκριση κάποιων ορμονών εξασφαλίζουν την αποτελεσματικότητα στην βραδινή προπόνηση.

ΠΡΩΙΝΗ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ VS ΒΡΑΔΙΝΗ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ

Συμπερασματικά, θα μπορούσαμε να πούμε ότι περισσότερα οφέλη έχουμε στην πρωινή άσκηση. Παρόλα αυτά, η καλύτερη προπόνηση , είτε πρωινή είτε βραδινή, είναι αυτή που σε κάνει να ενεργοποιείσαι και να γυμνάζεσαι συστηματικά. Είναι αυτή που σε κάνει να σηκωθείς από το κρεβάτι σου το πρωί και από τον καναπέ σου το βράδυ! Οπότε απλά σήκω και αθλήσου!

Πασσιά Χρυσούλα, Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s