ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ

Σανίδα «plank» ή πρόκληση «challenge». Η παγκόσμια τάση στην γυμναστική.

Βαριέσαι το γυμναστήριο; Μισείς τις ατελείωτες επαναλήψεις στα βάρη και όλα σου μοιάζουν ψυχαναγκαστικά και θλιβερά; Δυστυχώς, έχεις την υποχρέωση να ασκηθείς, διότι στα 35 σου οι μύες σου θα νεκρώσουν, το λίπος θα πλημμυρίσει τα κύτταρά σου, τα οστά σου θα τρίζουν από σκουριά και οι αρθρώσεις θα γίνουν δύσκαμπτες.

Δεν είναι όμως όλα τόσο τραγικά, διότι σου έχω λύση και έχει όνομα. Οναμάζεται plank «σανίδα» ή challenge «πρόκληση». Είναι μία από τις πιο αποτελεσματικές ασκήσεις. Γιατί; Γιατί δεν απαιτεί πολλά να ξοδέψετε σε εξοπλισμό, διαρκεί λίγα λεπτά και προσφέρει απίστευτα οφέλη όχι μόνο στον κορμό, αλλά και σε όλο το σώμα.

Φυσικά, για να δείτε τα επιθυμητά αποτελέσματα που θα σας προσφέρει η σανίδα, το μόνο που χρειάζεστε είναι η δύναμη και η θέληση να μην εγκαταλείψετε!

Φαινομενικά, μπορεί να μοιάζει με μία απλή άσκηση. Σίγουρα, όμως, θα παρατηρήσετε πως πρόκειται για μία δύσκολη άσκηση, ακόμη κι αν είναι στατική.

Συγκεκριμένα, για να ξεκινήσετε σωστά την άσκηση, βασικό σημείο είναι η ορθή στάση και θέση του σώματος. Το ανώτερο μέρος του σώματος το διατηρείται σε μία ευθεία σταθερά. Οι ανάσες πρέπει να είναι βαθιές και με ρυθμό. Διαιρείτε ισόβαρα το βάρος του σώματός σας στα πόδια και τους αγκώνες, καθώς κοντράρετε συγχρόνως τους μύες των γλουτών. Προσπαθήστε να νιώσετε το δυνάμωμα και την ενίσχυση των μυών του κορμού,του λαιμού και του κεφαλιού. Εφόσον, πετύχετε τη σωστή τοποθέτηση του σώματος μπορείτε σιγά- σιγά να αυξάνετε τη διάρκεια της άσκησης κάθε φορά.

Κατά την διάρκεια της άσκησης τα οφέλη που αποκτάτε είναι πολλά. Ενεργοποιούνται πολλές μυικές ομάδες και ως απότοκο αποκτάτε δυνατότερη πλάτη, γυμνασμένους γλουτούς δίχως κυττατίτιδα, καλλίγραμμους μηρούς, επίπεδη κοιλιά και γυμνασμένους βραχίονες.

Επίσης, βελτιώνεται η ισορροπία, η απόδοση στα αθλήματα, η καλύτερη στάση σώματος και επιταχύνεται ο μεταβολισμός.

Πρόκειται για μία εξαιρετική άσκηση, που εκτός της απλότητάς της και της μείωσης κινδύνων τραυματισμού της πλάτης και της σπονδυλικής στήλης, τα αποτελέσματά της θα σε ανταμείψουν.

Ενδεικτικά, μπορείτε να ακολουθήσετε ένα πρόγραμμα «πρόκληση»για 4 εβδομάδες, ξεκινώντας για αρχή με 20΄΄. Στη συνέχεια, κάθε μέρα αυξάνετε το χρόνο. Θα διαπιστώσεις πως κάθε φορά θα αντέχεις περισσότερο. Το τρέμουλο των μυών είναι απόλυτα φυσιολογικό, διότι ενεργοποιούνται καινούριες μυικές ίνες.

Μη χάνεις άλλο χρόνο! Η λύση υπάρχει και είναι η σανίδα! Καλή προπόνηση!

Πασσιά Χρυσούλα, Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s