ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ

ΚΑΡΔΙΟΑΝΑΠΝΕΥΣΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ (CARDIO) : Μύθοι, Αλήθειες & Συμβουλές Διατροφής

Είναι γεγονός ότι τα προγράμματα Cardio ή αλλιώς καρδιαγγειακές/ καρδιοαναπνευστικές/αερόβιες ασκήσεις έχουν ως βασικό στόχο την εκγύμναση της καρδιάς και των πνευμόνων με την δυνατότητα να περιλαμβάνουν ποικίλες μορφές σωματικής άσκησης είτε μεμονωμένα είτε συνδυαστικά.

Στο άκουσμα της λέξης «αερόβια» άσκηση, η πλειοψηφία των ανθρώπων φαντάζεται ότι θα διανύσει χιλιόμετρα τρεξίματος πάνω σε ένα διάδρομο ή ατελείωτες ώρες σε ένα στατικό ποδήλατο. Φυσικά και κάτι τέτοιο δεν ισχύει.

Συγκεκριμένα, το πρόγραμμα Cardio είναι σωματική άσκηση, η οποία αποσκοπεί στο να βελτιώσει το σύστημα οξυγόνου στον οργανισμό μας. Όταν αναφερόμαστε στη λέξη «αερόβια» εννοούμε άσκηση «με οξυγόνο» και σχετίζεται με τη χρήση οξυγόνου.

Επιπλέον, σε ένα πρόγραμμα Cardio μπορούν να ενταχθούν πολλές μορφές προπόνησης, σε διαφορετικές εντάσεις με την πιο συνηθισμένη την μέτρια ένταση. Η χρονική περίοδος είναι σε γενικές γραμμές μεγάλη.

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΑ ΜΕ CARDIO

Αυτό που παρατηρείται κατά την αερόβια άσκηση είναι οι περιόδοι συνεχούς κίνησης. Σε αυτόν τον τύπο άσκησης απαιτείται ενέργεια. Επομένως, η κατανάλωση ενός σνακ υδατανθράκων μία ώρα πριν την προπόνηση είναι σημαντική.

Είναι γνωστό ότι οι υδατάνθρακες χωρίζονται σε 2 κατηγορίες, τους απλούς και τους σύνθετους. Οι απλοί υδατάνθρακες είναι αυτοί, οι οποίοι δίνουν άμεσα ενέργεια, καθώς ανεβάζουν γρήγορα τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα. Παραδείγματα απλών υδατανθράκων είναι το λευκό ψωμί και οι μπανάνες, σε αντίθεση με τους σύνθετους υδατάνθρακες, οι οποίοι διασπώνται με πιο αργό ρυθμό και εξασφαλίζουν σταθερή και πιο μακρόχρονη ροή ενέργειας. Τα προιόντα ολικής άλεσης αποτελούν καλή πηγή σύνθετων υδατανθράκων (π.χ ψωμί ολικής αλέσεως και καστανό ρύζι)

Αν το γεύμα που θα καταναλώσετε πριν τα προγράμματα Cardio έχει μεγάλη περιεκτικότητα σε απλούς υδατάνθρακες, πιθανότατα θα «ξεμείνετε» από ενέργεια κατά τη διάρκεια της προπόνησής σας. Οι σύνθετοι υδατάνθρακες είνι πιο κατάλληλοι, καθώς απελευθερώνουν ενέργεια αργά και σταθερά και παράλληλα οι τροφές που τους περιέχουν είναι συχνά πλούσιες και σε άλλα πολύτιμα θρεπτικά συστατικά, όπως βιταμίνες και μέταλλα.

Τροφές με σύμθετους υδατάνθρακες που μπορείτε να επιλέξετε πριν την γυμναστική σας είναι το μπρόκολο, οι γλυκοπατάτες, τα ζυμαρικά ολικής άλεσης, το καστανό ρύζι και η βρώμη.

Η ενυδάτωση του οργανισμού σας κατά την άσκηση είναι απαραίτητη.

ΟΦΕΛΗ CARDIO ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ

  • Βελτιώνεται η αποδοτικότητα του κυκλοφοριακού και η μείωση της αρτηριακής πίεσης.
  • Ενισχύονται οι μύες, οι οποίοι συμμετέχουν στην αναπνοή.
  • Ενίσχυση της καρδιάς και βελτίωση της αποτελεσματικότητάς της
  • Αυξάνεται ο συνολικός αριθμός των ερυθρών αιμσφαιρίων στο σώμα και διευκολύνεται η μεταφορά οξυγόνου.
  • Μείωση του κινδύνου διαβήτη.
  • Βελτίωση της ψυχικής υγείας και μείωση εμφάνισης κατάθλιψης και στρες.

ΟΙ ΜΥΘΟΙ ΓΙΑ ΤΟ CARDIO

  • Η πείνα πριν από την αερόβια άσκηση επιταχύνει την απώλεια βάρους.

Φυσικά και δεν ισχύει! Κάθε αερόβια και καρδιοαναπνευστική άσκηση χρειάζεται «καύσιμα», άρα τροφή. Αντίθετα, θα προκληθεί καταβολική επίδραση, δηλαδή, εφόσον δεν υπάρχει λίπος, ώστε να λειτουργήσει ο οργανισμός, θα χρησιμοποιηθεί μυικός ιστός. Το μόνο που θα χάσετε αν ασκηθείτε με άδειο στομάχι είναι η αντοχή σας και η υγεία σας.

  • Αν κάνεις αερόβια άσκηση κάθε μέρα, μπορείς να φας ότι θέλεις.

Μέγα λάθος! Είναι μία απίστευτη δικαιολογία όσων απλά θέλουν να τρώνε καθημερινά.

  • Αν φοράς βαράκια στους αστραγάλους κατά τη διάρκεια του Cardio, χάνεις περισσότερα κιλά

Το μόνο που θα καταφέρεις είναι να μειωθεί η απόδοσή σου και να αυξηθεί το ενδεχόμενο τραυματισμού.

Πως λοιπόν θα σου φαινόταν αν άλλαζες την καρδιοαναπνευστική σου ρουτίνα και από μία ώρα «αγγαρείας» στο διάδρομο, εκτελούσες μερικές συναρπαστικές ασκήσεις που δεν διαρκούν πάνω από μερικά δευτερόλεπτα η κάθε μία. Και μάλιστα, με διπλάσια καύση θερμίδων. Η λύση είναι Cardio! Καλή προπόνηση!

Πασσιά Χρυσούλα, Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s